Michael Brötje 1938-2013. A memory, p. 5
Jiri Fajt, Was Veit Stoss the First? The Receptions of the Upper Rhine art in the 15th. C. Cracow, p. 9
Jacek Jaźwierski, Theory of Artistic Borrowings and Historical Methods of Studying Art : Reynolds – Gombrich – Wind – Wölfflin, p. 71
Mariusz Bryl, The Decisive Decade 1881-1890. Jan Bołoz Atnoneiwicz in Munich, p. 99
Mariusz Bryl, Bołoz – Leonardo – Ikonik (The Translator’s remarks), p. 173
Jan Bołoz Antoniewicz, Leonardo da Vinci’s “The Last Supper” (translated by Mariusz Bryl), p. 175
Wojciech Włodarczyk, Why Not National? Modernity and Nationality in Polish Art of the 20th and 21st Century, p. 187
Maria Jankowska-Andrzejewska, Matter Painting by Danura Urbanowicz, p. 205
Magdalena Wróblewska, The Archive’s Disorder, p. 233
Jan Bakos, Path and Strategies in the Historiography od Art in Central Europe (translated by Filip Lipiński), p. 255
Ewelina Jarosz, Deconstructing the Model (Marta Smolińska, Otwieranie obrazu. De(kon)strukcja uniwersalnych mechanizmów widzenia w nieprzedstawiającym malarstwie sztalugowym II połowy XX wieku, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2012), p. 307
Published Works of Rev. Prof. Szczęsny Dettloff (1878-1961). An Attempt to Reconstruct Bibliography (compilied by Ryszard Piechowiak), p. 315
Abstracts and Information about Author’s Afiliation, p. 363