1. Przejdź do Treść
  2. Przejdź do Menu główne

Data publikacji w serwisie: 16 sierpnia 2022 r.

Artium Quaestiones XIV

Tytuł: Artium Quaestiones XIV
Rok wydania: 2003

Tadeusz J. Żuchowski, Profesor Konstanty Kalinowski (1935 – 2002), s. 7

Bibliografia publikacji prof. dr hab. Konstantego Kalinowskiego, s. 15

Rozprawy

Maciej Gąsiorowski, Rogier van der Weyden: Tryptyk „Narodzin Chrystusa”. Miasto jako reprezentacja, s. 29
PDF

Izabella Woldt, Lord Shaftesbury und die Künstler, s. 99
PDF

Wiesław Rządek, Reguły przekładu. „Wieczorna ulewa” Hiroshige i „Japanaiserie pont sous la pluie” van Gogha, s. 161
PDF

Piotr Piotrowski, Ciało i tożsamość. Sztuka ciała w Europie Środkowej, s. 201
PDF

Adam S. Labuda, Instytut Historii Sztuki na uniwersytecie Rzeszy w Poznaniu i „budowa narodowego socjalizmu” w Kraju Warty w latach 1939 – 1945, s. 257
PDF

Przekłady

Whitney Davis, „Homoseksualizm”, studia gejowsko-lesbijskie i teoria „queer” w historii sztuki (Przełożył Mariusz Bryl), s. 279
PDF

Jonathan Flatley, Dawanie twarzy: upublicznienie i polityka prozopopei Andy’ego Warhola (Przełożyli Tomasz Basiuk i Bartosz Żurawiecki), s. 313
PDF

Douglas Crimp, Za-wartość twarzy: „Blow Job” Andy’ego Warhola (Przełożyli Tomasz Basiuk i Bartosz Żurawiecki), s. 339
PDF

Douglas Crimp, Co za wstyd, Mario Montezie! (Przełożyli Tomasz Basiuk i Bartosz Żurawiecki), s. 353
PDF

Recenzje

Paweł Leszkowicz, Ocenzurowane studium nad cenzurą. Historia zwycięzców. Zwycięstwo kontekstu (Richard Meyer, Outlaw Representation. Censorship and Homosexuality in Twentieth-Century American Art, Oxford University Press, New York, 2002), s. 367
PDF