Data publikacji w serwisie: 16 sierpnia 2022 r.
Artium Quaestiones XXIX
Rok wydania: 2018
Dzieło sztuki jako rzecz
Charlotta Krisspinson, Temptation, Resistance, and Art Objects: On the Lack of Material Theory Within Art History Before the Material Turn, s. 5
Vera-Simone Schulz, Das Parlament der Dinge: transmateriale und transmediale Dynamiken, Bild-Ding-Relationenund ,,Meta-Artefakt-Malerei”, s. 25
Olaya Sanfuentes, Latin American Popular Art in a Museum: How Things Become Art, s. 63
Agnieszka Rejniak-Majewska, Poręczne obrazy, wymowne przedmioty. Retoryka rzeczowości w „L’Esprit Nouveau” Ozenfanta i Le Corbusiera, s. 91
Jan Piotr Cieślak, Wiktor Kozioł, Magdalena Kunińska, „Cały świat samo życie”. Rola materii w malarstwie Tadeusza Kantora w latach 1945-1964, s. 121
Weronika Kobylińska-Bunsch, Materialność świetlnego zapisu – o rzeczach w dorobku Jerzego Lewczyńskiego, s. 161
Konrad Morawski, Czy może istnieć świat rzeczy bez rzeczy? Problem badania inwentarzy dóbr w historii sztuki, s. 187
Omówienia i recenzje
Anna Markowska, „Rzeczy warszawskie” – nowa odsłona Muzeum Warszawy, s. 209
Przekłady
Dietmar Rübel, Rzeczy stają się sztuką – rzeczy tworzą sztukę. O zachowaniu upartych projektów (przeł. Mariusz Bryl), s. 229
Briony Fer, Sztuka bez końca (przeł. Filip Lipiński), s. 259
Varia
Tomasz Wujewski, Kolos rodyjski: gdzie stał i jak był wykonany, s. 289
Witold Miedziak, Fundacje architektoniczne rodziny Rozdrażewskich – problemy stylu i znaczenia formy, s. 321
Ewelina Wojdak, Fotogrametria, polityka i przedsiębiorczość a inwentaryzacja zabytków. Albrecht Maydenbauer w Poznańskiem w roku 1885 i 1887, s. 349
Jakub Dąbrowski, Produkowanie estetyk, produkowanie podmiotu. Początki odwilży i wolność twórcza w sztukach wizualnych na przykładzie wystawy w Arsenale, s. 381
Magdalena Radomska, Transformacja w sztuce w postkomunistycznej Europie, s. 409
Biogramy, s. 438
Elektroniczna wersja – PRESSto