Data publikacji w serwisie: 16 sierpnia 2022 r.
Artium Quaestiones XXXI
Rok wydania: 2020
ZWROT KINEMATOGRAFICZNY W PRAKTYCE I TEORII SZTUKI
Filip Lipiński, Cinematic Art (History) and Mieke Bal’s Thinking in Film, s. 5
Agnieszka Rejniak-Majewska, Film jako instalacja. Przestrzeń, narracja i afekt w ekspozycji Mieke „Bal Madame B.”, s. 39
François Bovier, Tony Morgan’s Performative Cinema in the Age of the “Cinematic Turn”: “Relational Films” (1969–1970), “Structural Films” (1969–1971) and Produkt Cinema (1971), s. 67
Piotr Zawojski, Fotografia i film w praktyce artystycznej oraz propozycjach teoretycznych Davida Hockneya, s. 101
Wojciech Brillowski, „Treasures from the Wreck of the Unbelievable” – archeologia jako element strategii artystycznej Damiena Hirsta, s. 123
Ewa Wójtowicz, Mediateka Babel. YouTube jako temat, rama formalna i platforma sztuki, s. 171
Angela Dalle Vacche, André Bazin’s Film Theory: Art, Science, Religion, s. 191
OMÓWIENIA
Łukasz Ronduda, Film fabularny jako narzędzie kuratora i badacza sztuki, s. 209
PRZEKŁADY
François Albera, Studia nad kinem a historia sztuki, s. 237
Mieke Bal, Ruch: kinowość w malarstwie i literaturze, s. 277
VARIA
Albert Boesten-Stengel, Leonardos da Vinci Wende in der Schlacht bei Anghiari: Poetik und genetische Kritik der zeichnerischen Entwürfe, s.313
Mariusz Bryl, Obraz Artura Grottgera „Modlitwa konfederatów barskich przed bitwą” (pod Lanckoroną?): historia, literatura, ogląd, s. 369
Łukasz Rozmarynowski, Abstrakcji przestrzeń wieloraka. Kategoria przestrzenności w twórczości Wojciecha Fangora, Jerzego Grabowskiego i Ryszarda Winiarskiego – studium porównawcze, s. 401
BIOGRAMY, s.437
Elektroniczna wersja – PRESSto